måndag 31 januari 2011

Johan Olofsson i Fransåsen

Johan Olofsson var en av de första nybyggarna på Fransåsen, Ådals-Liden sn. Han var född i Voxna i Hälsingland 1767 och hans föräldrar och syskon vandrade upp omkring 1772 till Junsele sn. Johan var gift två gånger och fick åtta barn. Ättlingarna till honom är många och jag har startat en Facebookgrupp för att försöka samla så många ättlingar som möjligt.

Klicka därför på denna länk och gå med i gruppen om du är ättling till Johan Olofsson. Skriv också en lite kommentar om hur du är släkt med honom.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Mitt namn är Christel Gunnarsson och jag såg nu att det finns en grupp från Fransåsen. Jag vill gärna vara medlem i den gruppen. Min farfar hette Johan Petter Jonsson Sjödin och från hans mamma Dordi Johansdotter vars far var Johan Olofsson.

    SvaraRadera